Witamy, 16 maj 2024 r. Imieniny: Andrzeja, Jędrzeja
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Bariery rynkowe - market barriers

utrudnienia związane z wejściem i wyjściem z rynku. Typowymi barierami wejścia są m.in:
 wielkości produkcji i obrotu niezbędne w danej branży;
 faktyczne lub fikcyjne zróżnicowanie produktu;
 potrzeby kapitałowe;
 koszty przestawienia się odbiorcy z jednego producenta czy sieci handlowej na innego producenta (sieć handlową);
 dostęp do źródeł i kanałów zaopatrzenia oraz zbytu;
 polityka państwowa;
 system sankcji lub oczekiwane retorsje ze strony wiodących firm działających w danym segmencie rynku.
Z kolei barierami wychodzenia z rynku mogą być:
 posiadane wyspecjalizowane aktywa przedsiębiorstwa;
 wysokość stałych kosztów wiążących się z opuszczeniem rynku lub jego segmentu;
 konieczność zmiany kontaktów społecznych i nawiązanie nowych stosunków;
 zaangażowanie emocjonalne i przyzwyczajenia;
 sankcje społeczne i administracyjne grożące w przypadku opuszczenia segmentu rynku, zaprzestania produkcji określonych wyrobów.
Bariery wejścia i wyjścia z rynku wiążą się bezpośrednio z dążeniem przedsiębiorstwa do wzrostu zysku i dalszego jego rozwoju. Bariery te tworzą korzyści dla przedsiębiorstw już działających na danym rynku i poważne utrudnienia (koszty) dla tych, które pragną wejść do przemysłu lub na rynek.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Motywacja osiągnięć - ambicja osiągania wysokich wyników, stawianie sobie i innym wysokich wymagań, dążenie do pełnej realizacji celów, chęć podejmowania dużego wysiłku,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch