Witamy, 29 kwietnia 2024 r. Imieniny: Hugona, Piotra
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zasoby strategiczne - strategic resources

zasoby dające przewagę nad zasobami konkurencji. Nie wystarczy, aby posiadane przez firmę zasoby były inne. One muszą być po prostu lepsze. Takimi zasobami mogą być np.: koncesja na wykorzystanie surowca naturalnego lub wyłączne prawo do dostarczania czegoś, przewaga na rynku nad nowo wchodzącymi nań firmami, dysponowanie znaną i uznaną marką, nowoczesną technologią, sprawną siecią dystrybucji, dobrą reputacją w otoczeniu itp.
Firmy korzystające z zasobów strategicznych zazwyczaj zajmują się tymi dziedzinami działalności, w których na zachowania przedsiębiorstw silny wpływ wywiera regulacja ze strony państwa. Niekiedy samo państwo tworzy i wzmacnia zasoby strategiczne, niekiedy też je ogranicza, prowadząc politykę antytrustową. Społeczeństwo odnosi największą korzyść, gdy przewaga konkurencyjna firmy nie wynika z jej prawnego przywileju lub dominacji na rynku, lecz z własnych wyróżniających ją zdolności (np. tworzenia innowacji, sprawnego marketingu itp.)
[J. Penc]

Zobacz również: krytyczne czynniki sukcesu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Ekstrapolacja - przewidywanie przebiegu jakiegoś zjawiska w warunkach nieznanych, niedostępnych badaczom, na podstawie znajomości analogicznego zjawiska w znanych,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch