|
|
|
|
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Reguła maksymalizacji użyteczności - utility maximizing rule
zasada postępowania konsumenta, według której konsument, aby osiągnąć maksymalną użyteczność, rozdziela swój ograniczony budżet w taki sposób, by użyteczność krańcowa uzyskana z ostatniej złotówki wydanej na jeden produkt równała się użyteczności krańcowej uzyskanej z ostatniej złotówki wydanej na każdy inny produkt. Zastosowanie się do tej reguły wymaga zrównania ilorazu krańcowej użyteczności jednego produktu (preferowanego) i jego ceny z ilorazem krańcowej użyteczności każdego innego produktu i jego ceny.
[J. Penc]
Zobacz również:
użyteczność produktu
,
użyteczność krańcowa
,
racjonalność wyboru
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|