Witamy, 15 maj 2024 r. Imieniny: Dionizego, Nadziei
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Motywacja osiągnięć - motivation to achieve

ambicja osiągania wysokich wyników, stawianie sobie i innym wysokich wymagań, dążenie do pełnej realizacji celów, chęć podejmowania dużego wysiłku, dużej odpowiedzialności. Motywację osiągnięć charakteryzuje pięć głównych cech:
 gotowość do podejmowania zadań trudniejszych, wymagających dużego wysiłku i aktywności;
 oddawanie pierwszeństwa zadaniom wymagającym nabycia nowych umiejętności, wykraczających poza istniejące wyobrażenia o swoich możliwościach;
 dążenie do wykonywania zadań lepiej od innych;
 odporność na negatywne reakcje osób postronnych w przypadku osiąganego sukcesu;
 dążenie do doskonałego opanowania pracy i nie przywiązywanie zbytniej wagi do współzawodnictwa, a w działaniach o charakterze współzawodnictwa chęć zademonstrowania własnego sprawstwa, własnej skuteczności.
Motywacja osiągnięć ma dzisiaj dla każdej organizacji znaczenie zasadnicze. Egzystencja i rozwój firmy zależą bowiem od indywidualnych i zespołowych osiągnięć w pracy, a ciągłe stymulowanie potrzeby osiągnięć u pracowników jest obowiązkiem kadry kierowniczej. W każdej firmie powinno się więc kształtować systemy instrumentów oddziaływania motywacyjnego w kierunku pobudzania i wzmacniania osiągnięć w pracy. W systemach tych instrumentów szczególna rola przypada procedurom oceny wyników pracy oraz różnego rodzaju formom wynagradzania za osiągnięcia.
[J. Penc]

Zobacz również: sublimacja , sukces , poczucie własnej podmiotowości , poczucie własnej skuteczności , sprawstwo w działalności zawodowej


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Rynek promocji - rodzaj rynku, którego uczestnikami są przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe, agencje reklamy oraz organizacje i instytucje będące...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch