Witamy, 18 maj 2024 r. Imieniny: Alicji, Edwina
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Sponsor - sponsor

osoba prawna lub fizyczna finansująca w całości lub części jakąś działalność czy przedsięwzięcie (imprezę, badania, opracowanie programu itp.) w zamian za reklamowanie własnej działalności. Pojęcie to różni się zasadniczo od pojęcia mecenas, które oznacza protektora, opiekuna artystów, pisarzy, uczonych dbającego o rozwój sztuki, literatury i nauki. Mecenas sprawujący mecenat (patronat) w swoim działaniu kieruje się altruistycznymi motywami działania pozbawionymi osobistych celów i oczekiwań rewanżu, a więc działa wyłącznie, czy prawie wyłącznie w interesie publicznym, bez chęci rozgłosu i czerpania z tego tytułu korzyści. Sponsor natomiast także dokonuje różnych świadczeń (pieniężnych, rzeczowych, usługowych) na rzecz innych podmiotów, ale w zamian oczekuje wyraźnie od nich określonego rewanżu; tj. działań na rzecz podwyższenia jego renomy, spotęgowania popularności w środowisku itp. Wydatkując zatem pieniądze i angażując środki rzeczowe sponsor ma na uwadze przede wszystkim własne korzyści: promocję siebie i swoich produktów, a nie jak mecenas wyłącznie wspieranie społecznie użytecznej działalności. Tak więc świadczenia sponsora nie są świadczeniami bezinteresownymi, lecz świadczeniami, ,,wzajemnie obligatoryjnymi”. [J. Penc]

Zobacz również: sponsorowanie , public relations


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Megatrendy - ,,znaczące zmiany społeczne, polityczne i technologiczne, które kształtują się, lecz gdy już zaistnieją to przez pewien czas wywierają wpływ na...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch