Witamy, 29 kwietnia 2024 r. Imieniny: Hugona, Piotra
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Media - media

określenie masowych środków przekazu informacji wykorzystywanych dla celów promocji produktów i usług. Należą do nich gazety, czasopisma, radio, telewizja, internet, środki reklamy zewnętrznej i pocztowej. Gazety są korzystne dla dotarcia do kręgu ich czytelników lokalnych i ogólnokrajowych, są dogodne dla szybkiego opracowania i zamieszczenia ogłoszeń, są tanim środkiem przekazu wywołującym szybką reakcję odbiorców. Ich niedogodnością jest trudność wpływania na miejsce i pozycję w gazecie, co powoduje konkurowanie z innymi tekstami reklamowymi oraz ulotność tej formy promocji. Czasopisma, a zwłaszcza kolorowe magazyny, czytane chętnie przez kobiety, dają możliwość dotarcia do różnych rodzajów czytelników, zapewniają wysoką jakość druku, zastosowanie kolorów dobrze przedstawiających reklamowane produkty, których próbki zamieszczane w czasopiśmie są korzystnym walorem promocyjnym, mają długi czas oddziaływania, stwarzając dobre warunki dla przekazywania kompletnej i atrakcyjnej reklamy, są jednak relatywnie kosztownym środkiem przekazu wymagającym stosunkowo długiego czasu na opracowanie i rozpowszechnienie. Radio stwarza liczne możliwości dzięki niskiemu kosztowi dotarcia do słuchaczy konkretnej stacji, szybkości przygotowania tekstu promocyjnego i przekazania go atrakcyjnym głosem wzmocnionym oddziaływaniem muzyki, piosenki innymi efektami. Jego naturalna niedogodność to brak wrażeń wzrokowych, krótki czas przekazu uniemożliwiający obszerniejszą informację. Telewizja jest szczególnie popularnym środkiem masowego przekazu wykorzystywanym dla celów reklamy ze względu na szeroki zasięg i liczebność odbiorców oraz możliwość łączenia efektów obrazu, dźwięku, tekstu, koloru i ruchu dla pobudzającego wyobraźnię i emocje przedstawienia reklamowanego produktu czy usługi. Jednakże należy brać pod uwagę wysoki koszt przygotowania i emisji reklamy, krótki czas ekspozycji, łatwo zanikający przekaz a także znudzenie telewidza częstym powtarzaniem tych samych scenek i obrazów. Coraz większe zastosowanie dla przekazów reklamy ma sieć internetu, wykorzystywana dla przesyłania rozmaitych informacji przez miliony użytkowników. Stwarza ona możliwości prezentowania firm, produktów i usług i ich sprzedawanie nabywcom na całym świecie. Z innych przekaźników reklamy, określone korzyści zapewnia pośrednictwo poczty. Wynikają one z możliwości dotarcia do ściśle określonych adresatów i przekazywania im rozmaitych informacji, próbek, katalogów, kuponów itp. Jest to jednak dość kosztowny środek przekazu, a ponadto, jeśli nie jest szczególnie atrakcyjnie wykonany tworzy „śmieci pocztowe”. Reklama zewnętrzna umieszczana na budynkach, słupach ogłoszeniowych, środkach komunikacji itp. jest korzystna dla lokalnego rynku i wywołuje pożądane reakcje jeśli jest widoczna, ciekawa, dowcipna lub zwracająca w inny sposób uwagę. Użycie każdego z tych środków przekazu wymaga ustalenia czasu i miejsca najbardziej korzystnych dla nadania przekazu reklamowego i zdolności percepcji odbiorcy. W tym celu można stosować:  ciągłe ukazywanie się reklamy, gdy popyt ulega silnym wahaniom sezonowym lub powodowanym innymi przyczynami,  pulsację, to jest rozpowszechnianie reklamy w ustalonym rytmie i czasie,  rozpowszechnianie reklamy w całym okresie ustalonym dla realizacji jej celów,  nasilenie reklamy w pierwszym okresie wprowadzania nowego produktu, otwarcia nowego obiektu handlowego itp.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Ekstrapolacja - przewidywanie przebiegu jakiegoś zjawiska w warunkach nieznanych, niedostępnych badaczom, na podstawie znajomości analogicznego zjawiska w znanych,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch