Witamy, 26 kwietnia 2024 r. Imieniny: Marii, Marzeny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zarządzanie kryzysowe - crisis management

zapobieganie zakłóceniom ciągłości rozwoju firmy wynikającym z braku strategicznej koncepcji (kryzys strategiczny), przezwyciężanie barier hamujących realizację koncepcji rozwoju w przyszłości i zmniejszających potencjalny sukces konieczny dla zapewnienia jej egzystencji. Do takich barier należą np. trudności na rynku przy niedostatecznej jego penetracji, niewystarczający poziom technologii, wadliwa struktura produkcji czy dystrybucji.
W sytuacji kryzysu strategicznego przedsiębiorstwo, dysponując własnymi lub możliwymi do pozyskania zasobami (finansowymi, rzeczowymi, osobowymi), może dokonać następujących posunięć:
 wycofania z pola działania przedsiębiorstwa zagrożonych lub niepewnych segmentów produkcji i rynku, a czasami też zatrudnienia i zdolności produkcyjnych (strategia wycofania);
 pozostania przy niektórych, nadal atrakcyjnych sferach działalności, usprawniając rynek i obniżając koszty własne, a także intensyfikując wysiłki w zakresie poszukiwania nowych rynków (strategia kontynuacji, względnie strategia intensyfikacji);
 zaangażowania się w nowe rokujące dobre perspektywy dziedziny produkcji (nowe produkty i nowe rynki) przez odpowiednie posunięcia dywersyfikacyjne, kooperacyjne i aktywizacyjne dzięki sojuszom strategicznym, joint venture itp. (strategia przebudowy, czyli strategia ofensywna).
Styl zarządzania w kryzysie strategicznym powinien opierać się na daleko idącej kooperacji i elastyczności. Nie można jednak sformułować gotowej recepty na taki styl, gdyż zależy on zasadniczo od zaistniałej sytuacji. Czasami, ze względu na brak innych możliwości, pozostaje jedynie strategia konsolidacji i poprawa istniejącej działalności.
[J. Penc]

Zobacz również: oznaki starości przedsiębiorstwa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Decyzje menedżerskie - decyzje będące rezultatem złożonych procesów myślowych, uporządkowanych w odpowiedniej kolejności, opartych na szybkiej i rzetelnej informacji,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch