– zbiór wszystkich linii produktów oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez ich wytwórców i sprzedawców. Linia produktów (product line) jest to określona grupa produktów blisko powiązanych rodzajem swych funkcji i użyteczności oraz sposobem sprzedaży tym samym rodzajom nabywców za pomocą tych samych kanałów dystrybucji, jak również mających podobny poziom cen. Szerokość asortymentu (broad of assortment określa liczba linii różnych rodzajów produktów. Długość asortymentu (lenght of assortment) to ogólna liczba produktów w przedsiębiorstwie. Głębokość asortymentu (deep of assortment) oznacza liczbę wariantów produktów oferowanych w każdej linii, a jego spójność to wzajemne powiązania poszczególnych linii produktów pod względem sposobów oferowania kanałów dystrybucji, promocji itp.
[T. Sztucki]
Inflacja strukturalna - inflacja pojawiająca się wtedy, gdy producenci nie mogą sprawnie i dostatecznie szybko zmienić struktury produkcji w odpowiedzi na zmiany struktury...