Witamy, 14 maj 2025 r. Imieniny: Bonifacego, Julity
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Rozbieżność potrzeb - discrepancy of needs

relacje niezgodności, sprzeczności (dysonansu) występujące między potrzebami odczuwanymi przez pracownika i utrwalanymi bądź tłumionymi w środowisku pracy. Rozbieżność ta polega na sprzeczności potrzeb względem siebie. Niektóre potrzeby nie mogą być równocześnie zaspokajane, bądź wykluczają się wzajemnie, co prowadzi do ich konfliktu a w następstwie konfliktu spełnianych ról w organizacji. Typowo sprzecznymi są na przykład następujące pary potrzeb, które pozostają względem siebie w relacji dysonansu:  potrzeba stabilizacji wypiera potrzebę zmian i rozwoju. Dążenie do zachowania tego, co się już osiągnęło jest silniejsze niż dążenie do zmiany, nawet jeśli jest to zmiana na lepsze;  potrzeba asekuracji lub unikania odpowiedzialności wypiera potrzebę ponoszenia odpowiedzialności i podejmowania ryzyka;  potrzeba ,,świętego spokoju” wypiera potrzebę ulepszeń i innowacji;  potrzeba subiektywnej oceny wypiera potrzebę oceny rzetelnej, obiektywnej;  potrzeba samodzielności wypiera potrzebę przynależności do grupy i podporządkowania się kierownictwu. Istnienie tej rozbieżności utrudnia kształtowanie postaw i zachowań pracowników korzystnych dla danej sytuacji pracy czy interesów organizacji, a także często staje się poważną przeszkodą w podejmowaniu decyzji. Skuteczne kierowanie powinno prowadzić do redukcji tej rozbieżności. [J. Penc]

Zobacz również: potrzeby , potrzeby związane z pracą , konflikt wewnętrzny , aspiracje , nieudolne kierowanie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Rozbieżność potrzeb - relacje niezgodności, sprzeczności (dysonansu) występujące między potrzebami odczuwanymi przez pracownika i utrwalanymi bądź tłumionymi w środowisku...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch