Witamy, 16 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bernarda, Biruty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Merchandising - merchandising

proces obejmujący zakup, zarządzanie zapasami towarów oraz wystawę asortymentu towarów, których sukcesywna sprzedaż pozwoli osiągnąć przedsiębiorstwu cele marketingowe.
W literaturze brak jest zgodności co do teorii pojęcia merchandising. Pojęcie to wywodzi się od słowa ,,merchand” – kupiec lub słowa ,,merchandise” – kupować, handlować, dbać o zbyt towarów, reklamować, promować towary. Niektórzy autorzy przez merchandising rozumieją po prostu zbiór taktyk i konkretnych działań, które stosują specjaliści od marketingu w celu przyciągnięcia konsumentów i przekształcenia ich w nabywców i które są stosowane do rozpoznanych potrzeb i oczekiwań klientów. Tak na przykład rozumie merchandising A. Wiśniewski, według którego pojęcie to oznacza zespół działań promocyjnych stosowanych w punkcie sprzedaży detalicznej: opakowanie, sposób prezentacji towarów, często za pomocą specjalnych urządzeń, np. stelaży reklamowych, rozdawanie próbek i gadżetów reklamowych, rozplanowanie sali sprzedażowej i rozmieszczenie w niej asortymentu towarów, konkursy, degustacje, wykorzystanie cen jako środka promocji (np. przeceny, ceny psychologiczne itp.).
W firmach najczęściej rozumie się merchandising ogólnie jako zabiegi specjalne i technikę sprzedaży, w wyniku których towar jest prezentowany klientowi.
[J. Penc]

Zobacz również: promocja , reklama


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Korzyści skali (produkcji) - rosnące przychody ze skali występujące wtedy, kiedy długookresowe koszty przeciętne spadają wraz ze wzrostem rozmiarów produkcji. Spadek ten może...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch