Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Kreatywność - creativity

zdolność do kojarzenia spraw, które pozornie nie mają ze sobą związku a przez to do wynajdywania nowych rozwiązań, pomysłów i produktów. Kreatywność oznacza więc posiadanie takich zdolności, jak odkrywanie, projektowanie, wynajdywanie, porządkowanie, przewidywanie i planowanie. Kreatywność nie jest równoznaczna z inteligencją, chociaż inteligencja ułatwia rozbudzenie i wykorzystanie posiadanej kreatywności oraz generowanie nowych rozwiązań i dróg do nich prowadzących dzięki łatwiejszej zmianie modelu myślenia.
W przedsiębiorstwie należy stwarzać atmosferę stymulującą pracowników do kreatywnej współpracy przy rozwiązywaniu problemów, wzmacnianiu ich umiejętności twórczego myślenia. Należy więc:
 pomagać pracownikom w wykazywaniu aktywności i zachęcać do innowacji;
 starać się niwelować autorytatywne postawy i zapewniać pracę w odprężonej atmosferze;
 zapewniać psychologiczną swobodę myślenia, niezależnego od hierarchii stanowisk, co ułatwia twórcze działanie;
 mobilizować pracowników do przyswajania sobie nowej wiedzy, informacji i spostrzeżeń, podnosić ich poziom intelektualny;
 stwarzać klimat do wysuwania i dyskutowania pomysłów, wysuwać własne pomysły do przedyskutowania;
 stosować techniki sprzyjające systematycznemu powstawaniu pomysłów twórczych (np. pakiet pomysłów, technika scenariusza itp.).
Kreatywność pracowników ma podstawowe znaczenie w procesie adaptacji jednostki do życia w organizacji i podnoszeniu efektywności jej działania. Jednostka kreatywna charakteryzuje się m.in. następującymi cechami:
 posiada silną potrzebę eksploracji (wykazuje większe zainteresowanie problemami firmy);
 posiada wysoką tolerancję dwuznaczności (faworyzuje problemy wieloznaczne, wymagające analizowania);
 jest bardziej elastyczna w procesie myślowym i niezależna w ocenie;
 cechuje się zachowaniami innowacyjnymi (generuje pomysły).
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch