Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Grupa strategiczna - strategic group

grupa firm w sektorze, która stosuje tę samą lub podobną strategię według wymiarów strategicznych. W skład sektora może wchodzić tylko jedna grupa, jeśli wszystkie firmy stosują w zasadzie tę samą strategię, albo wiele grup, jeśli różne firmy stosują odmienne, lecz dające się pogrupować strategie. Grupy strategiczne nie są tożsame z segmentami rynku.
Sektor zawierający wiele grup strategicznych jest na ogół silniej konkurencyjny niż sektor z nielicznymi grupami. Siłę jego konkurencji (siłę wzajemnego oddziaływania grup konkurujących na klientów) wyznaczają – według M. Portera – cztery czynniki:
 rynkowa współzależność grup, czyli stopień, w jakim różne grupy strategiczne konkurują o tych samych klientów albo o klientów w wyraźnie odmiennych segmentach rynku. Jeśli występuje duża współzależność rynkowa tych grup to różnice strategii prowadzą do najostrzejszej rywalizacji;
 zróżnicowanie wyrobów osiągnięte przez poszczególne grupy. Jeżeli rozbieżne strategie prowadzą do wyraźnie odmiennych preferencji klientów, to rywalizacja między grupami będzie znacznie mniejsza niż wtedy, kiedy oferowane wyroby są uważane za zamienne;
 liczba grup strategicznych i ich względne rozmiary. Im grupy są liczniejsze i zbliżone pod względem wielkości udziału w rynku, tym większa jest rywalizacja między nimi przy innych niezmienionych warunkach;
 strategiczna odległość między grupami, tj. stopień rozbieżności strategii różnych grup pod względem kluczowych zmiennych, takich jak identyfikacja marki, pozycje kosztowe, przywództwo techniczne, stosunki z korporacjami macierzystymi lub z rządami. Im większa jest odległość strategiczna między grupami, tym ostrzejsze będą konkurencyjne potyczki między firmami.
[J. Penc]

Zobacz również: sektor , zróżnicowanie , konkurencja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch