Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Eurozarządzanie - euromanagement

określenie używane w odniesieniu do nowego stylu zarządzania w przedsiębiorstwach europejskich odznaczające się podobnym sposobem stosowania europejskich przepisów, norm i standardów zarządzania. Według H. Blooma, R. Caloniego i P. de Woota model zarządzania europejskiego charakteryzują następujące cechy:
1. Uwzględnienie w działalności firmy różnorodności kulturowej, integrowanie tej różnorodności i podchodzenie do problemów w sposób globalny.
2. Odpowiedzialność społeczna firmy polegająca na tym, że menedżerowie dostrzegają potrzebę skutecznego działania zarówno w otoczeniu gospodarczym jak i społecznym i uważają, że właściwe wypełnianie roli ekonomicznej firmy i motywacja pracowników są podstawą do wypełniania ich roli społecznej, która powinna stanowić integralny składnik zarządzania.
3. Poszerzanie procesów partycypacji i negocjacji wewnętrznej prowadzące do uzgodnienia stanowisk personelu i kierownictwa, do porozumienia lub kompromisu.
4. Nastawienie na pracowników, co polega na przekonaniu menedżerów, że pracownicy powinni także czerpać korzyści z rozwoju firmy, że należy stale podnosić jakość ich życia i doskonalić sposoby kierowania nimi, aby mogli się realizować poprzez pracę.
5. Systemy zarządzania o mniejszym stopniu formalizacji, co oznacza opieranie zarządzania bardziej na doświadczeniu i uczeniu się niż na formalnych procedurach i sprawia, że zarządzanie europejskie jest bardziej zróżnicowane, mniej uregulowane i mniej stereotypowe.
6. Orientacja produktowa i orientacja na klientów, co oznacza, że domeną przedsiębiorstwa staje się zaspokajanie potrzeb klientów poprzez wysoką jakość produkcji i usług marketingowych.
7. Połączenie rozumienia świata z własną strategią, co oznacza takie zarządzanie biznesem europejskim, aby był on zdolny do stawienia czoła wielkim zmianom i wyzwaniom, które niesie przyszłość.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch