Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Elastyczne postępowanie - flexible behaviour

zachowanie się przełożonego wobec podwładnych tak, jak oni chcą, aby ich traktowano. Osobowości ludzi są bardzo różnorodne i podczas obcowania ze sobą ludzi o różnych stylach zachowań łatwo może dojść do napięć i konfliktów. Jeżeli kierownik nie dostosuje swego postępowania do osobowości podwładnego (podwładnych) mogą go spotkać niepowodzenia.
Kierownik powinien starać się zrozumieć podwładnego, rozmawiać z nim w sposób bezpośredni, przejawiać zainteresowanie jego sprawami (aktywne słuchanie) i traktować go w sposób nieformalny, pełen zaufania, naturalnie jeśli na to zasługuje. Pracownik powinien być zachowanie się przełożonego wobec podwładnych tak, jak oni chcą, aby ich traktowano. Ludzie mają rozmaitą osoowość więc podczas kontaktów miedzyludzkich może łatwo dojść do napięć i konfliktów. Jeśli ierownik nie dostosuje swojego postępowania do osobowości podwładnych mogą go spotkać niepowodzenia. Kierownik powinien starać się zrozumieć podwładnego, rozmawiać z nim bezpośrednio, interesować się jego sprawami (aktywne słuchanie), traktować go często nieformalnie, z zaufaniem, naturalnie jeśli na nie zasługuje. Pracownik powinien być przekonany, że intencje kierownika są szczere, że zawsze może liczyć na jego pomoc i zrozumienie, oraz że jest on otwarty na jego problemy. Szczerość oznacza sposób, w jaki człowiek postępuje z innymi ludźmi. Ludzie szczerzy starają się dojść do sedna sprawy i wywierają swym zachowaniem wrażenie. Osoby nieszczere są zaś postrzegane jako osoby pełne lęku i rezerwy, chłodne i nieprzyjemne. Otwartość oznacza gotowość i chęć okazywania emocji lub odczuć, a także chęć nawiązania kontaktów. Ludzie otwarci są zazwyczaj szczerzy, cierpliwi, nieformalni i sympatyczni. Ludzie skryci natomiast są zwykle postrzegani jako osoby formalne, sztywne, czujne, zdystansowane oraz zorientowane na zadania.
Najważniejszą korzyścią wynikającą z elastycznego postępowania z podwładnymi jest łagodzenie możliwych napięć oraz uzyskanie zaufania i wiarygodności. Wpływa to korzystnie na jakość pracy i osiągane rezultaty, a także na ogólny klimat w pracy, co przynosi satysfakcję również przełożonemu.
[J. Penc]

Zobacz również: inteligencja praktyczna , mądrość dzialania , otwartość na zmiany


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch