Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Ekonomia integracji - economy of integration

oszczędność kosztów wynikająca z połączenia produkcji (łączenie technologiczne odrębnych operacji), sprzedaży, zaopatrzenia, kontroli i innych dziedzin. Taka integracja nazywa się integracją pionową i ma ona sens, jeżeli połączone dziedziny rozszerzają siłę rynkową firmy i jej zdolność konkurencyjną, a więc przynoszą wymierne korzyści. Dla zapewnienia dobrej kondycji przedsiębiorstwa każda dziedzina musi być strategicznie sprawna. Integracja pionowa nie może więc osłabić zachęt ani też hamować inicjatyw poszczególnych dziedzin, dając im fałszywe poczucie bezpieczeństwa.
Ekonomie integracji mają dla firmy duże znaczenie zwłaszcza przy wchodzeniu jej do sektora przez alians strategiczny, co polega na zawarciu umowy o współpracę z firmą już działającą w sektorze lub zawiązaniu z nią spółki. Alians znacznie obniża koszty wejścia i ryzyko działania w sektorze, ale ogranicza swobodę zarządzania firmą i realizację własnych koncepcji działania w tym sektorze.
[J. Penc]

Zobacz również: alianse strategiczne


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch