Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Dostępność rynku - market access

możliwość zaspokojenia potrzeb i aspiracji nabywców w ramach istniejącej konfrontacji popytu i podaży oraz siły konkurencyjnej innych oferentów, dzięki stosowaniu odpowiednich środków motywacji skłaniających nabywców do zakupu. Dostępność ta zależy od wielu czynników, z których trzy są zasadnicze, a mianowicie:
 bariery wejściowe na rynek takie jak: ekonomia skali, zróżnicowanie wyrobów, sytuacja kosztowa, dostęp do kanałów dystrybucji, nakłady na reklamę itp.,
 możliwość popytu oznaczająca proces przemieszczania się popytu z produktów oferowanych przez jednego dostawcę. Wierność produktowi jednego dostawcy poważnie utrudnia wejście na rynek;
 atrakcyjność oferty, tj. stosunek korzyści jakie może przynieść oferowany produkt do łącznych kosztów jego nabycia i eksploatacji, co jest uwarunkowane indywidualnymi preferencjami i możliwościami nabywcy.
Dostępność ta dotyczy oczywiście rynku krajowego. Dostępność do rynku zagranicznego zależy od gotowości kompetentnych władz krajowych oraz organizacji międzynarodowych do zniesienia barier importowych produktów konkurencyjnych z analogicznymi produktami krajowymi.
[J. Penc]

Zobacz również: reglamentacja importu , GATT


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch