Witamy, 16 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bernarda, Biruty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

strategia lidera rynkowego

Jest to strategia przedsiębiorstwa zajmującego najsilniejszą pozycję na rynku wyrażającą się wielkością i dynamiką produkcji i sprzedaży, udziałem w rynku, przywiązaniem nabywców do produktu, wpływem promocji i znacznym wyprzedzeniem konkurentów. Lider, aby nie stracić tej pozycji, musi stale dążyć do poszerzania swego rynku i chronienia zdobytych już jego segmentów i pozyskanych nabywców. Strategia lidera polega na postawieniu przed sobą ambitnego celu skupiającego wszystkie zamierzenia i działania przedsiębiorstwa, które równocześnie zapewnią zwiększenie udziału w rynku jak i ochronę przed pretendentami. Strategia lidera rynkowego łączy działania ofensywne i defensywne, co wymaga najwyższej sprawności i efektywności marketingu przedsiębiorstwa. Strategia ta jest najbardziej korzystna i może przynieść wysoki poziom zysków jest też najbardziej ryzykowna, ponieważ jej wynikiem nie może być połowiczny sukces, lecz tylko sukces albo niepowodzenie. Nazywana jest także strategią dominującą, jako strategią najlepszego uczestnika gry rynkowej, niezależną od strategii konkurentów, co wynika z jego najsilniejszej pozycji rynkowej. Uważa się, że strategia lidera rynkowego wymaga:
 znajomości klientów,
 wytrwałości w realizowaniu projektów i w działaniach,
 wprowadzania innowacji,
 wysokiej jakości produktów,
 poszerzania asortymentu wyrobów,
 systemu zarządzania marką produktów,
 wykwalifikowanych pracowników sprzedaży,
 wysokich nakładów na promocję.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Korzyści skali (produkcji) - rosnące przychody ze skali występujące wtedy, kiedy długookresowe koszty przeciętne spadają wraz ze wzrostem rozmiarów produkcji. Spadek ten może...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch