Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Styl prowadzenia interesów za granicą

Bez znajomości i przestrzegania norm obyczajowych, kulturowych, religijnych i biznesowych obowiązujących w poszczególnych krajach nie można liczyć na sukcesy w negocjacjach handlowych i w zawieraniu transakcji. R. Griffin, w pracy zajmującej się zarządzaniem pisze, iż. w Japonii słowo hai oznacza tak, ale często jest używane dla podtrzymania rozmowy i wówczas nie oznacza zgody. Islam uczy, że ludzie nie powinni się bogacić cudzym kosztem, a także, że płacenie procentów jest niemoralne. Z tych względów w Arabii Saudyjskiej nie ma przedsiębiorstw zajmujących się holowaniem zepsutych samochodów do warsztatów, gdyż byłoby to korzystaniem z cudzego nieszczęścia, a w Sudanie banki nie mogą płacić ani pobierać odsetek. W większości krajów, a zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych ceni się czas i punktualność. Na Bliskim Wschodzie menedżerowie nie lubią wyznaczać i dotrzymywać ustalonych terminów. Równie ważna jest znajomość znaczeń językowych używanych dla nazw produktów stosowanych w reklamie. I tak samochód chevrolet nova nie miał powodzenia w Ameryce Łacińskiej, ponieważ „no va” oznacza po hiszpańsku „nie idzie”. S. Harte formułuje następujące zalecenia z dziedziny etykiety biznesu:
1. Francja: ubierz się tradycyjnie, z wyjątkiem południa Francji, gdzie do stroju nie przywiązuje się większego znaczenia. Nie zwracaj się do ludzi po imieniu – Francuzi są bardzo formalni w kontaktach z nieznajomymi.
2. Niemcy: bądź bardzo punktualny jeśli jesteś zaproszony do domu, powinieneś wręczyć gospodyni kwiaty, najlepiej nie zapakowane; w trakcie przedstawiania się, przywitaj się najpierw z kobietą i zaczekaj z wyciągnięciem ręki, aż ona zrobi to pierwsza, jeśli zrobi w ogóle.
3. Włochy: niezależnie od tego, czy ubrałeś się konserwatywnie, czy też nosisz garnitur od Giorgio Armaniego, pamiętaj, że ludzie interesu we Włoszech przywiązują dużą uwagę do stylu robienia interesów; umawiaj się na spotkania z dużym wyprzedzeniem; przygotuj się i bądź cierpliwy w zmaganiach z biurokracją.
4. Wielka Brytania: często wznosi się toasty na oficjalnych kolacjach, jeśli gospodarz wzniósł toast na twoją cześć, musisz mu się odwzajemnić; gości w interesach podejmuje się raczej kolacją niż obiadem.
5. Japonia: nie naśladuj japońskich ukłonów, dopóki ich dokładnie nie zrozumiesz; innym rytuałem jest prezentacja wizytówek; noś zawsze dużo wizytówek, pokazuj je trzymając obiema rękami, aby łatwo było przeczytać twoje nazwisko, wręczaj je według hierarchii ważności; musisz się liczyć z tym, że przed podjęciem zobowiązania japońscy decydenci przeanalizują każdy szczegół i zajmie im to dużo pracy.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch