Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Rozmowa handlowa

Sposób komunikowania się sprzedawcy z klientem podczas procesu dokonywania wyboru i decydowania się na kupno produktu lub usługi. Wymaga umiejętności wczucia się przez sprzedawcę w potrzebę klienta, w jego punkt widzenia, korzyści oczekiwane z dokonanego zakupu i zdolności doboru właściwego produktu oraz umiejętność przedstawiania informacji i argumentów skłaniających do zakupu. Dla skutecznego prowadzenia rozmowy handlowej przez sprzedawców niezbędna jest:
 dobra znajomość firmy, jej celów i zespołu przestrzeganych wartości, zapewniających równowagę między korzyściami klientów i realizacją celów przedsiębiorstwa,
 znajomość branży i oferowanych produktów, ich jakości, cech, zastosowań, trwałości, niezawodności itp.,
 znajomość klientów, ich potrzeb, motywacji zakupu, oporów, uprzedzeń i innych utrudnień w dokonywaniu zakupów,
 poznanie wyrobów i sposobów postępowania firm konkurencyjnych oraz ich porównania z produktami i cenami oferowanych produktów i usług,
 umiejętność wykorzystywania walorów osobistego prezentowania się sprzedawcy, własnego wyglądu, sposobu ubierania się, „wymowy ciała”, zachowania się i odnoszenia do klientów,
 zdolność przełamywania bierności klientów i wykorzystywania wartości produktów i zależnej od sytuacji argumentacji: racjonalnej, ekonomicznej, psychologicznej lub emocjonalnej dla usuwania oporów, obaw i uprzedzeń nabywców.
Do reguł rozmowy handlowej należy uznanie, że:
1. rozmowa handlowa winna zmierza do poznania potrzeb i problemów klienta,
2. należy mówić o sprawach mających istotne znaczenie dla klienta, a wypowiadane twierdzenia uzasadniać właściwymi argumentami,
3. w rozmowie powinny brać udział co najmniej dwie osoby, co wymaga zachęcania klienta do wyrażania swych uwag i opinii podczas zapoznawania się z produktem i sposobami jego użycia,
4. należy od początku do końca zachować przyjętą linię rozumowania,
5. przy sprzedaży dóbr trwałego użytku trzeba wskazywać na udzielane gwarancje zapewniające pewność zakupu i bezpieczeństwo użytkowania,
6. należy zwracać uwagę na poprawność języka, zachęcającą intonację zapytań i wyjaśnień oraz na właściwą formę rozmowy,
7. najlepszym sprawdzianem przeprowadzonej rozmowy jest przekonanie klienta i dokonany przez niego zakup.
Szczególnym rodzajem rozmowy handlowej są negocjacje handlowe.
[T. Sztucki]

Zobacz również: negocjacje


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch