Witamy, 20 kwietnia 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Amalii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Prognozowanie popytu

Jest niezmiernie ważnym rodzajem działalności marketingowej przedsiębiorstwa, którego prawidłowość wyznacza w przedsiębiorstwie produkcyjnym procesy zaopatrzenia w niezbędne surowce i materiały, procesy produkcji, sprzedaży i działania logistyczne niezbędne dla przemieszczania produktów do nabywców za pomocą odpowiednich kanałów dystrybucji oraz wpływa na liczbę zatrudnionych pracowników. W przedsiębiorstwie handlowym prognozowanie popytu wyznacza wielkość sprzedaży a tym samym wielkość zakupu od poszczególnych dostawców, zapasów, liczbę i rodzaje sieci sprzedaży i liczbę pracowników, a zwłaszcza pracowników bezpośredniej obsługi klientów. Popyt można badać na rynkach:
 potencjalnych składających się z określonej liczby nabywców, cech ich zainteresowania, dostępu do produktów i dochodów,
 dostępnych dla przedsiębiorstwa ze względu na jego ofertę i zainteresowanie nią konsumentów,
 rynkach docelowych lub rynkach działania przedsiębiorstwa,
 rynkach spenetrowanych określonych przez zbiór konsumentów, którzy nabyli już jego produkt.
Prognoza sprzedaży, to oczekiwany poziom sprzedaży oferowanych przez przedsiębiorstwo produktów i usług zależny od wybranego planu marketingowego i uwzględnienia warunków otoczenia marketingowego, a głównie możliwego wpływu i siły konkurentów. Prognozowanie jest sztuką przewidywania zachowania się nabywców, przyszłego stanu rynku, relacji podaży i popytu oraz spodziewanej koniunktury gospodarczej na obszarach działania przedsiębiorstwa. Do prognozowania wykorzystywane są:
 ekstrapolacja trendów sprzedaży z wykorzystaniem rozmaitych modeli trendu opartych na funkcjach liniowych i nieliniowych,
 analiza czynników kształtujących wielkość popytu i jego kształtowanie,
 analiza statystyczna i ekonometryczna modelowania popytu,
 ankietowanie nabywców dla poznania ich zamiarów zakupu,
 testy rynkowe,
 opinie ekspertów przy wykorzystaniu metody delfickiej, opinie menedżerów, opinie sprzedawców i inne.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Zdolność kredytowa - zdolność kredytobiorcy do terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami. W odniesieniu do przedsiębiorstwa wyznacznikiem tej zdolności jest poziom...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch