Pomysł przedsiębiorczy
Jest to przede wszystkim umiejętność znalezienia luki na rynku między popytem i podażą, między odczuwanymi potrzebami i możliwością ukształtowania nowych potrzeb oraz odkrycie sposobu wypełnienia tej luki wytworzonym produktem i oferowaną sprzedażą. Istotną wartością przedsiębiorczego pomysłu jest zdolność jego przekształcenia w produkt i usługę, które znajdą chętnych nabywców. Przedsiębiorczy pomysł, to nie tylko i nie głównie nowe, szczególnie innowacyjne produkty tworzone przez duże i wielkie przedsiębiorstwa. Dla większości małych i średniej wielkości przedsiębiorstw jest nim pomysł na udoskonalenie produktu czy usługi, tworzenie nowych przedsiębiorstw, uruchamianie nowych sklepów o dobrze dobranym asortymencie produktów i perfekcyjnej obsłudze klientów. Im większe jest znaczenie pomysłu oraz skala ryzyka i spodziewanych zysków, tym pełniejsze winno być wykorzystanie wiedzy oraz instrumentów marketingu.
[T. Sztucki]
|