Witamy, 16 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bernarda, Biruty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Ogłoszenie reklamowe - advertisement

Jest przekazem promocji rozpowszechnianym za pomocą publikacji prasowych, a zwłaszcza gazet i czasopism. Stanowi połączenie tekstu z grafiką, kolorem i drukiem. W zależności od celu, przedmiotu reklamy i jej adresatów występują:
 ogłoszenia drobne zawierające krótką informację bez żadnej argumentacji,
 ogłoszenia informujące o nowych artykułach, uruchomieniu nowego sklepu, poszukiwaniu pracowników itp.,
 ogłoszenia sprzedażowe ogólne i szczegółowe zawierające oferty z sugestywnym tekstem i elementami graficznymi.
Pierwszym etapem opracowania ogłoszenia jest projekt jego kompozycji (layout) w postaci szkicu, a następnie pełnej kompozycji przedstawiającej obraz ogłoszenia czyli właściwy tekst, fotografie, rysunki, kolory itp. Częściami składowymi ogłoszenia są: nagłówek, podtytuły, slogany i właściwy tekst. Dobre ogłoszenie winno zawierać dominujący element, skupiający spojrzenie czytelnika i zwracający jego uwagę. Według doświadczeń angielskiej agencji reklamowej Primary Contact:
 ogłoszenie nie działa jeśli nie przyciąga uwagi,
 w każdym ogłoszeniu musi być wyraźnie wymieniona marka czy nazwa produktu,
 ogłoszenie jest skuteczniejsze jeśli jest częścią kampanii reklamowej,
 nagłówki w ogłoszeniach są czytane pięć razy częściej niż sama treść,
 czytelność ogłoszenia gwałtownie spada w miarę wzrostu jego długości,
 tekst ogłoszenia powinien przemawiać do czytelnika językiem, którego używa,
 fotografie są zwykle bardziej skuteczne niż rysunki,
 nie ma nudnych produktów, nudna może być tylko reklama,
 ogłoszenie musi komunikować swą treść szybko,
 ogłoszenie winno zawierać obietnicę, klienci nie kupują produktów, kupują korzyści i satysfakcję
 pomysłowość sprzyja zapamiętywaniu treści ogłoszenia,
 problem i jego rozwiązanie, to technika reklamy o wysokiej skuteczności. oddziaływania.
Skuteczność ogłoszenia zapewnia:
 wizualny magnetyzm,
 jasna, wyraźna identyfikacja adresata,
 zachęta dla czytelnika,
 specjalne obietnice,
 logiczna lub emocjonalna oferta sprzedaży,
 osobisty styl,
 łatwość czytania i zrozumienia,
 orientacja na zaspokojenie potrzeby i rozwiązanie problemu nabywcy,
 nawiązanie do charakterystyki i obrazu firmy.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Korzyści skali (produkcji) - rosnące przychody ze skali występujące wtedy, kiedy długookresowe koszty przeciętne spadają wraz ze wzrostem rozmiarów produkcji. Spadek ten może...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch