Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metoda scenariuszowa

Scenariusz jest opisem przyszłej, możliwej do przedstawienia sytuacji przedsiębiorstwa, dróg oraz konsekwencji przewidywanej przyszłości. Scenariusze, zależnie od potrzeb, przyjmują stan prawdopodobny, optymistyczny lub pesymistyczny Opracowanie scenariuszy możliwych zdarzeń przebiega w następujących etapach:
1. określenie zakresu analizy wyznaczonego przez zbiór podstawowych decyzji mających długookresowe konsekwencje dla przedsiębiorstwa,
2. wybór czynników, które będą wpływały na wyniki decyzji strategicznych,
3. ustalenie zewnętrznych wpływów i ich sił na wymagane decyzje,
4. określenie występujących w otoczeniu przedsiębiorstwa szans i zagrożeń,
5. zanalizowanie skutków, jakie spowodują dla niego sytuacje określone w scenariuszach.
Scenariusze wskazują alternatywne tendencje rozwoju poczynając od stanu obecnego do opisywanej sytuacji w przyszłości przyjmując założenia dla głównych czynników wyznaczających przyszłą sytuację. H. J. Vollmuth wskazuje, że dla objaśnienia metody scenariuszowej, jako model myślowy stosuje się lejek scenariuszy. Wyjaśnia on, iż wówczas, gdy zajmujemy się przyszłością zmniejsza się wpływ teraźniejszości i spektrum możliwości otwiera się jak lejek, w którym znajdują się różne obrazy przyszłości. Stopień niepewności spełnienia się prognoz jest tym większy, im dotyczy dalszej przyszłości. Im bardziej ku niej się przesuwamy, tym lejek rozwiera się coraz szerzej. Kształt lejka dla tendencji rozwoju wyraża prawidłowość polegająca na tym, że zmiany w obrębie otoczenia mogą dokonywać się wielowymiarowo, a przedsiębiorstwo winno wybrać swój najbardziej korzystny i prawdopodobny kierunek rozwoju.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch