Witamy, 16 kwietnia 2024 r. Imieniny: Bernarda, Biruty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

ankieta - inquiry

stanowi ją zbiór specjalnie dobranych pytań, na które badane osoby powinny udzielić odpowiedzi. Wykorzystywana jest do prowadzenia badań marketingowych mających na celu poznawanie opinii nabywców na temat oferowanych produktów, dogodności obsługi, skłonności zakupu wprowadzanych na rynek nowych produktów i wielu innych zagadnień. Forma i treść ankiety zależy od sposobu badania przy udziale lub bez pomocy ankieterów, to jest osób dostarczających ankietę i uczestniczących, lecz nie pomagających w jej wypełnianiu. W ankiecie powinien być jasno podany cel badań i zamierzenia badającego. Ankieta składa się z trzech części: instrukcji, wstępnych pytań informacyjnych i pytań właściwych. Instrukcja, poza określeniem celu badania, zawiera zwykle apel wytwarzający u badanego pozytywną motywację dla udzielania szczerych i wyczerpujących odpowiedzi. Zawarte są w niej także informacje na temat formy i sposobu udzielania odpowiedzi na sformułowane pytania. Wstępne dane informacyjne dotyczą danych personalnych badanej osoby, jej płci, wieku, stanu liczebnego gospodarstwa domowego, zwyczajów i przedmiotów zakupu itp. Pytania właściwe dotyczą zasadniczego celu i przedmiotu badań. Opracowanie kwestionariusza ankiety wymaga sformułowania pytań, ustalenia ich kolejności oraz formy udzielanej odpowiedzi. Zależy ona od zastosowania pytań otwartych dających możliwości obszernej odpowiedzi i pytań zamkniętych, na które udziela się odpowiedzi „tak” lub „nie” lub w podobny ograniczony sposób. Układ pytań kwestionariusza ankiety powinien spełniać następujące wymagania: 1. odpowiedzi na kilka pierwszych pytań nie mogą sprawiać żadnych trudności; pytania winny zainteresować odpowiadającego, 2. pierwsze pytania powinny być raczej ogólne, dalsze bardziej szczegółowe, 3. pytania dotyczące danej kwestii powinny być zadawane jedno po drugim. Dla uniknięcia dekoncentracji pytanego nie należy mieszać w pytaniach badanych kwestii. Dla sprawdzenia prawidłowości opracowania ankiety przeprowadza się badanie pilotażowe. Rozróżnia się ankiety telefoniczne, pocztowe oraz dostarczane przez ankieterów. Układ kwestionariusza ankiety, forma i treść pytań są uzależnione od przedmiotu badań, zakresu tematyczne-go i sposobu przeprowadzenia badania. Szczególna dokładność jest wymagana w ankiecie pocztowej. Ankieta dostarczana badanym za pośrednictwem poczty powinna umożliwiać niekłopotliwe i bezpłatne jej odesłanie.
[T. Sztucki]

Zobacz również: badania ankietowe


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Korzyści skali (produkcji) - rosnące przychody ze skali występujące wtedy, kiedy długookresowe koszty przeciętne spadają wraz ze wzrostem rozmiarów produkcji. Spadek ten może...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch