Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Znaczenie marki - importance of brand

ważność marki jako instrumentu komunikowania się przedsiębiorstwa z nabywcami. Jest ona tym większa, im większa jest potrzeba wyróżnienia produktu spośród produktów konkurencyjnych oraz potrzeba jego identyfikacji. Znaczenie marki opiera się na wytworzeniu zaufania konsumenta do produktu i przedsiębiorstwa, które daną markę stosuje.
Dla konsumenta znaczenie marki wynika z następujących powodów:
 dobre marki są łatwo identyfikowane, co sprawa, że zakupy stają się łatwiejsze;
 marka ochrania konsumentów poprzez zapewnienie im stałej jakości nabywanego produktu;
 marka zapewnia klientom porównywalną jakość bez względu na to, gdzie produkt jest nabywany;
 marka dostarcza często satysfakcji psychologicznej a nawet podnosi prestiż nabywcy produktu;
 firmy dbają o to, aby produkty markowe były stale udoskonalane jakościowo w celu zachowania silnej pozycji na rynku.
 Dla producenta zaś znaczenie marki wynika z następujących względów:
 marka umacnia pozycję firmy na rynku wobec pozycji produktów anonimowych;
 marka usprawnia proces sprzedaży i sprzyja jego aktywizacji (zaufanie do produktu markowego);
 marka pozwala na zróżnicowanie produktów i rozszerzenie oferowanej grupy produktów;
 marka stymuluje powtarzalność sprzedaży dzięki preferowaniu oznaczonego nią produktu (brand preference) i ukształtowanie się wobec tego produktu lojalności nabywcy (brand loyalty);
 promocja danej marki umożliwia kontrolę rynku.
[J. Penc]

Zobacz również: strategia marki produktu , branding


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch