Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zarządzanie strategiczne - strategic management

wiedza i sztuka stosowana w celu zespolenia strategii i działań dla osiągnięcia wysokiej sprawności wewnętrznej firmy i jej harmonijnego rozwoju w ścisłym powiązaniu z aktualnym i przyszłym otoczeniem w celu zmniejszenia niepewności. Istotą zarządzania strategicznego jest więc przygotowanie systemowych gwarancji dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa w niesprzyjających warunkach stale zmieniającego się otoczenia i wykorzystania tych zmian jako sposobności do podejmowania nowych działań lepiej zaspokajających potrzeby odbiorców i interesy przedsiębiorstwa.
Według H. I. Ansoffa podstawowymi funkcjami zarządzania strategicznego są: badanie otoczenia i prognozowanie kierunków rozwoju procesów zachodzących zmian w otoczeniu, analiza sytuacji i możliwości tkwiących wewnątrz organizacji, rozwijanie jej własnego potencjału oraz wybór i realizacja strategii zgodnej z długofalowymi celami, do których ta organizacja dąży. Każde przedsiębiorstwo musi dzisiaj wprowadzać zarządzanie strategiczne. Nie wystarczy bowiem wiedzieć dokąd chce się zajść, trzeba obrać drogę i sposób osiągnięcia celu. To zaś umożliwia dobrze zaprojektowana strategia. Strategia bowiem wyznacza, jaką drogą przedsiębiorstwo zamierza kroczyć, aby osiągnąć swoje długofalowe cele, a więc kierunek marszu ku przyszłości.
[J. Penc]

Zobacz również: formułowanie strategii , planowanie strategiczne


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch