Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zachowanie - behaviour

postępowanie podmiotu rozpatrywane w odniesieniu do określonego otoczenia i w danym czasie, zespół czynności za pomocą których człowiek reguluje swoje stosunki z otoczeniem dążąc do homeostazy. Zachowanie jest reakcją dostosowawczą i zależy zarówno od jednostki jak i otoczenia. Jest ono związane z poszukiwaniem sytuacji lub podmiotu mogących zmniejszyć odczuwane napięcie i zaspokoić potrzeby jednostki.
W kwestii wyjaśnienia ludzkiego zachowania się istnieje wiele rozbieżnych stanowisk. Z pewnością największą rolę spełnia tutaj regulacyjna funkcja osobowości, która przejawia się zarówno w indywidualnym sposobie określania cech osobowości, jak i indywidualnym sposobie definiowania sytuacji. W większości przypadków zachowanie się jest bardziej zdeterminowane właściwościami osobowości, zaś zachowanie sytuacyjne ma miejsce dopiero wówczas, gdy sytuacja je wymusza, gdy stosunkowo małe są szanse wpływu jednostkowych zachowań na bieg wydarzeń. W codziennym działaniu ludzi są więc zachowania, które są uwarunkowane przede wszystkim sytuacją, jak i takie, które są uwarunkowane głównie dyspozycjami psychicznymi.
[J. Penc]

Zobacz również: osobowość , temperament , koncepcje psychologiczne człowieka


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch