Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Teoria pola - field theory

metoda analizy związków przyczynowych i budowy konstrukcji teoretycznych w nauce. Jej twórca – Kurt Lewin uważa, że:
1) zachowanie jest funkcją pola istniejącego w tym czasie, kiedy to zachowanie występuje,
2) analiza rozpoczyna się od sytuacji jako całości, w której zostają wyróżnione części składowe,
3) konkretną osobę w konkretnej sytuacji można przedstawić w formie matematycznej.
Według Lewina jednostka porusza się w swoim polu psychologicznym w kierunkach wyznaczonych przez wektory sił w nim działających, stąd też jej zachowania powinny być wyjaśniane na podstawie analizy aktualnie istniejącego pola sił, a nie takich cech jednostki jak instynkty, potrzeby, zwyczaje. Przez pole psychologiczne Lewin rozumie przestrzeń życiową jednostki składającą się z niej samej i otoczenia wydzielonego według kryterium jej potrzeb, celów i zadań. Przestrzeń życiowa obejmuje wszystko, co trzeba wiedzieć, aby zrozumieć konkretne zachowanie pojedynczej osoby w danym środowisku psychologicznym i w danym czasie.
Teoria pola wyjaśnia zachowanie (B – Behaviour) jako funkcję całej sytuacji (tzw. przestrzeni życiowej) obejmującej zarówno środowisko psychologiczne (Environment) jak i osobę (Personality), co można wyrazić za pomocą wzoru: B = f (P, E)
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch