Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Strateging - strategic organization improvement, strateging

stosowane w praktyce zintegrowane metody ułatwiające sformułowanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa dla różnych możliwych scenariuszy przyszłych zmian w otoczeniu firmy, wybór strategii najkorzystniejszej (symulacje komputerowe) oraz określenie problemów strategicznych wymagających rozwiązania. Idea strategingu wyraża się w dynamicznym doskonaleniu organizacji (dynamic organization improvement) w wyniku angażowania do tych procesów elit intelektualnych (wybitnych specjalistów) oraz szerokiego stosowania w praktyce nowoczesnych metod zarządzania strategicznego. Strateging, krótko mówiąc, to strategiczne doskonalenie firmy na podstawie nowoczesnych metod diagnozowania i rozwiązywania problemów oraz projektowania zmian strategicznych i wprowadzania tych zmian do poszczególnych obszarów działalności firmy, jej struktury i kultury.
Specjaliści od zarządzania strategicznego opracowali wiele takich metod ułatwiających strategiczne doskonalenie organizacji (firmy). W. Biliński i J. Wojeński prezentują na przykład metodę, której procedura obejmuje (metoda PESER):
 identyfikację celów strategicznych;
 określenie wartości i reguł kreujących zmiany w przedsiębiorstwie;
 projektowanie sposobów kontrolowania przez przedsiębiorstwo czynników strategicznych poprzez zmiany w relacjach z otoczeniem, w asortymencie, zaopatrzeniu, sprzedaży, technologii, w polityce kadrowej, inwestycjach i w formalnej strukturze organizacyjnej;
 analizę potencjalnych problemów związanych z wdrażaniem zmian strategicznych w przedsiębiorstwie;
 psychologiczne przygotowanie zmian w firmie.
[J. Penc]

Zobacz również: reorganizacja , zarządzanie zmianami


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch