Wartość sektora - value of sector, attractiveness of sector
ocena atrakcyjności danej dziedziny działalności dla przedsiębiorstwa. Ocena wartości różnych sektorów jest istotnym etapem w procesie diagnozowania strategii. Oceny takiej dokonuje się po to, aby móc opracować możliwie najlepszą strategię rozwoju przedsiębiorstwa.
Inaczej ocenia się atrakcyjność sektora, w którym już firma działa, a inaczej nowego sektora, do którego dopiero pretenduje. W obu przypadkach należy jednak uwzględnić stadium rozwoju sektora i rozwoju firmy oraz dotychczasową pozycję i umiejętności firmy. Jeśli wartość sektora działania nie jest wysoka firma powinna oceniać swe możliwości pod kątem zajęcia w nim pozycji konkurencyjnej. Jeśli zaś zamierza wejść do sektora nowego powinna wybrać taką dziedzinę, która umożliwi jej wykorzystanie już skumulowanych przez nią doświadczeń, a więc wykorzystać zjawisko synergii zarówno w odniesieniu do zaopatrzenia, produkcji jak i sprzedaży. Podobieństwo wymaganych umiejętności zwiększa relatywną wartość wybranych sektorów dla przedsiębiorstwa.
[J. Penc]
Zobacz również:
sektor
,
atrakcyjność segmentu
,
atrakcyjność biznesu
,
bariery mobilności
,
bariery rynkowe
|